Effe DIMMEN

DIM methodiek

Op basis van een besturingssysteem gekoppeld aan de gebruiker zal er een personage op het scherm (smarboard in de klas) voortbewogen worden waarmee opdrachten worden uitgevoerd en levels gehaald. Competities en het behalen van ranking zal daarbij als een leuke stimulans dienen.

De methodiek bestaat uit twee onderdelen: bewegen en leren. Wil je leerlingen even snel laten bewegen dan kiest u voor bewegen. Wilt u ze aan de slag laten gaan met bijvoorbeeld tafeltjes of flitswoorden? Dan kiest u voor het onderdeel leren. Door activiteiten als flitswoorden of tafeltjes te verwerken in de tool kunnen deze grotendeels worden geautomatiseerd om de docent op routinebasis te ontlasten. Terwijl gelijktijdig aan de gezondheid en het bevorderen van kennisopname door de leerlingen wordt gewerkt. Het resultaat van de oefening is direct zichtbaar voor de leraar. Indien gewenst kunnen deze resultaten automatisch gekoppeld worden aan het leerlingvolgsysteem.

Screenshot van de energizer.
Bewegend leren

Inhoudelijk

Voor leerlingen is het als ware een game waarbij ze door juiste bewegingen te maken vragen vrijspelen. Vervolgens geven ze antwoord op vragen door de juiste beweging te maken. In de energizer variant halen zij een hogere score door meer te bewegen. Denk bij bewegingen aan: springen, boxen, squatten en schaatsen naar links of rechts.

Iedere leerling krijgt een eigen bandje met sensoren erin tot zijn beschikking. Middels deze sensoren worden de bewegingen geregistreerd die gemaakt moeten worden in het spel. U kunt als leraar de individuele resultaten bekijken. Met de score ziet u waar de aandachtspunten bij welke leerling liggen. U vormt een vollediger beeld van de ontwikkeling per individu.

separator

In de klas

DIM wordt ingezet via het smartboard in de klas. Deze is gekoppeld aan de oplaaddock die voorzien is van een router en minicomputer. De oplaaddock zorgt voor een goede verbinding, kan de bandjes opladen en zorgt dat uw computer niet belast wordt. De oplaaddock en het smartboard zijn gekoppeld aan de bandjes die in de klas worden uitgedeeld. Met deze bandjes loggen de kinderen in om te beginnen met DIM.

Er is rekening gehouden met een klassetting van 30 kinderen. DIM is ingesteld om te functioneren met beperkte ruimte. Geen verschuiving van tafeltjes in uw klas en een minimale voorbereidingstijd. De kinderen doen de bandjes aan en u start DIM door op de startknop te drukken!

separator

Heeft u nog meer vragen?

Neem direct vrijblijvend contact met ons op!
to top button