Voor wie?

Doelgroep

Uiteindelijk willen we dat DIM werkt voor alle kinderen en klassen op de basisschool.

Afgestemd op hun leeftijd klas en niveau. Door DIM zo vroeg en lang mogelijk in te zetten op school zal het beste resultaat geleverd worden.

Omdat we ergens moeten beginnen en het een enorme klus zal worden om alles voor iedereen goed afgestemd te krijgen richten we ons aan de start op groep 7 en 8.

De reden dat we hiervoor hebben gekozen is omdat we hebben gemerkt tijdens onderzoeken dat dit goede klassen zijn die op het juiste niveau willen meewerken en denken, ze worden erg enthousiast van het spelen met DIM.

Dit vinden wij enorm belangrijk omdat we het zoveel mogelijk vanuit de wens van de gebruiker willen ontwikkelen. Zo sluit DIM het beste aan op de praktijk.

main-slider-child-2-min
Ouders

Ouders

Als ouders denken we al snel dat onze kinderen genoeg bewegen. Maar het is niet alleen belangrijk om veel te bewegen, maar ook op de juiste momenten. Wij richten ons op het voorkomen van nadelige gevolgen van sedentair gedrag (simpel gezegd: hoe lang iemand onafgebroken aan een stuk zit). Nadelige gevolgen zijn o.a. verhoogde kans op diverse vormen van kanker en coronaire hartziekte (zie ook tabblad zitgedrag). Uw kind zit minimaal 7.520 uur op de basisschool. Daarom maken we DIM voor basisscholen zo aantrekkelijk mogelijk om op te nemen in de dagelijkse routine.

Naast het voorkomen van nadelige gevolgen van sedentair gedrag beweegt uw kind natuurlijk meer. Waardoor hij of zij gezonder en fitter zal worden, beter informatie opslaat en hoger scoort op de vastgestelde beweegnorm.

Zie wat u zelf kan doen door ons te volgen op Facebook.

Scholen

In een tijd gekenmerkt door de hoge snelheid van verandering is het een must up-to-date te blijven. Vooral als school zijnde bent u zich daar volledig van bewust. Als school bent u verantwoordelijk voor de toekomst van de leerlingen. Deze begint bij u! Maar zo’n verantwoordelijkheid dragen is niet makkelijk, er komt heel wat bij kijken.
Leraren in dienst die niet zo goed uit de voeten kunnen met technologie als de leerlingen zelf? Op de hoogte van het feit dat bewegen een positief effect heeft op resultaten, maar nog zoekende naar concrete handvatten? Aan het experimenteren om uw school “gezonder” te maken? De prioriteit van beweging verslapt omdat zaken als rekenen en taal voorrang moeten krijgen?

“Herkenbaar? Voor ons ook!”

Dit zijn namelijk bevindingen van onze vele bezoeken en creatieve sessies bij PO scholen. Onze tool is vanaf het nulpunt volledig gebouwd rondom de input en wensen en behoeften van leerlingen, leraren en directies. Zij waren allen enthousiast.

Basisschool klas

Waarom kiest het PO voor DIM

Directie
Wij bieden concrete handvatten in het per direct gezonder maken van uw school. Dat doen we middels beweeginterventies in de klas. Te starten met een klik op de knop door de leraar. Hiermee worden nadelige gevolgen van zitgedrag (sedentair gedrag), zoals o.a. verhoogde kans op diverse vormen van kanker en coronaire hartziekte (zie ook tabblad zitgedrag) voorkomen.

Tegelijkertijd stimuleren we aandachtspunten:
• Leerlingen slaan kennis beter op;
• Aanspreken van leerlingen met een middel dat past bij hun belevingswereld;
• Stimuleren van samenwerking om een gezamenlijk doel te bereiken;
• Het behaalde percentage van de beweegnorm binnen uw school stijgt;
• Door gebruiksgemak kunnen alle leraren DIM gebruiken (leraar hoeft maar één keer te klikken);
• Leraren winnen tijd door de automatisering van o.a. tafeltjes en flitswoorden oefeningen;
• Resultaten per leerling direct zichtbaar.

Leraar/Lerares
Hoe sluit je als leraar aan bij de belevingswereld van jouw klas? En wat nou als je moeite hebt met computers? Hoe zorg je dat je met een steeds krappere planning toch nog tijd overhebt voor “leuke dingen”? Met de DIM tool win je op een makkelijke en leuke manier tijd.

DIM is voor iedere docent geschikt. Geen moeilijke onoverzichtelijke menu’s. Direct aan de slag met een druk op de knop! U kiest na het opstarten simpelweg “bewegen” of “leren” en de gekozen oefening in spelvorm start. Wanneer u wilt kunt u nog een tijdsduur of specifiek level instellen door op deze twee knoppen te drukken. Druk vervolgens “start”.

U hoeft vanaf dit punt niks meer te doen en kan zich even op andere belangrijke zaken richten.

Veiligheid

Bij de gehele ontwikkeling van DIM staan veiligheid en gezondheid centraal.

De veiligheid van een kind gaat boven alles. Daarom zorgen we ervoor dat alle hardware/bandjes goed getest worden en gebruiksvriendelijk zijn, zowel voor de werking als het materiaal van het bandje. Tevens houden we er rekening mee dat de ruimte in de klas beperkt is. Hierom zullen we geen bewegingen laten uitvoeren ter besturing die kunnen leiden tot gevaarlijke situaties.

Als de school ervoor kiest de behaalde resultaten vast te leggen zal met deze gegevens netjes en veilig omgegaan worden net zoals de desbetreffende school dat al doet.

DIM is een work in progress. Na verloop van tijd wordt de applicatie alleen maar beter. Hoe vaker het programma ingezet wordt en we daar feedback op krijgen hoe beter het zal werken.

Benieuwd naar hoe DIM kan werken voor uw school?

Neem contact met ons op!
to top button